torsdag 13 mars 2014

Cartagena dag 3

Nu har vi kört tre dagar här nere på Cartagena   banan och allt börjar falla på plats, cykeln känns allt bättre och mer "harmonisk" än tidigare samtidigt som tiderna sakta kryper neråt ju mer jag får åka.

Torsdag idag och näst sista dagen här på banan vilket känns lite tråkigt! Underbart väder har det varit och varmt i backen däcken funkar kanon bra hittills och jag märker att det är bättre fäste vid hårda påslag även vid ganska mycket nerlägg, framdäcket körde jag på otroligt länge och tyckte det kändes kanon bra! 81varv innan vi bytte för "bytet"skull idag ska vi även prova 190 bak däcken och känna på hur dom fungerar skall vara betydligt bättre fäste vid nerlägg där med så ser fram emot dagens resultat.

Vi har även haft med oss andra styren som är betydligt bredare och längre vilket  kändes fel till en början men efter ett tag körning så blev resultatet att jag fick lite ändrad körstil och inte alls så trött i armar och axlar

Dagens test hoppas jag på att kunna sänka mig helst 1 sekund vilket hade gett mig en riktigt bra tid körde 1:40:4 igår och hoppas på mer tur med trafik och många mer fria varv!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar